On the road

11 augustus 2009 - Tennant Creek, Australië

Een berichtje vanuit de outback, Tennant Creek ergens tussen Alice Springs en Darwin waar de Stuart Highway (van noord naar zuid) samenkomt met de Barkley Highway (van oost naar west). Na onze geweldige sky dive op Mission Beach en het weerzien met zowel Wendy en Ken als John en Lesley zijn Griet en ik weer verder gereden naar het zuiden, langs de kust, richting Townsville. Na een nacht op een camping aan zee zijn we in Townsville op de ferry naar Magnetic Island gevaren. Een mooi en erg groen eiland met een aantal mooie stranden/baaien. Er waren een aantal WOII bunkers te bezoeken en een aantal mooie wandelingen naar de verschillende baaien. Eindelijk onze eerste Koala's gespot! Een erg relaxed eiland waar je even bij kan komen en lekker aan het strand kan liggen. Op de camping waar wij zaten waren veel verschillende vogels en vlinders te zien en een aantal possums die tegen de avond kwamen schooien voor eten..

Griet en ik hadden nog niet helemaal door hoe brutaal deze possums waren en hadden onze tent over de achterklep opgezet voor een beetje frisse lucht tijdens de nacht. Tijdens de tweede nacht lagen we net lekker in bed toen we beiden dachten wat te horen en ik gesmak uit de achter tent hoorde komen.. Als twee echte helden gingen we op onderzoek uit en bleek een possum een aantal boterhammetjes van ons opgegeten te hebben...

Na onze avonturen op Magnetic Island zijn we verder gereden landinwaarts, met onze eerste stop in Charters Towers, een oude mijn stad. Een erg mooi plaatsje met veel oude gebouwen. De dag erna vroeg op om een hele dag in de auto te zitten, richting Cloncurry. Ongeveer 650 km gereden en een stop gemaakt in Cloncurry. De dag erna hoefden we nog maar een klein stukje naar Mt Isa waar we een langere stop wilden maken. In Mt Isa zijn we drie nachten gebleven, van vrijdag 7 augustus t/m maandag 10 augustus.

Mt Isa was erg leuk. Vrijdagmiddag en avond zijn we naar de rodeo gegaan. 's Avonds een optreden gezien van Becky Cole, een wat feministische western zangeres wat erg vermakelijk was. Daarna hebben we ons in het nachtleven van Mt Isa en de cowboy's begeven en zijn we naar de beruchte Irish Club gegaan. Dit was echt wat je verwacht van een outback club: gokkasten, vloerkleed op de grond dat inmiddels erg plakkerig was, een dikke donkere dame die liedjes uit de jaren tachtig aan de bar zingt, met beneden een club die bestond uit een R&B zaal, waar ze toen we binnen kwamen een liedje uit Grease draaiden (??), en een rave zaal, beiden met liedjes van jaren geleden... Ook bleek het de normaalste zaak dat een aantal jongens ieder weekend hun broek lieten zakken op de dansvloer? en veel cowboy hoeden en erg zatte cowboy's. Allemaal erg vermakelijk!

Zaterdag een tour gedaan door een nagemaakte mijn, een soort museum, waar een oude mijnwerker alles vertelt over de mijnen in Mt Isa, hoe dat vroeger ging en hoe dat nu gaat. Erg interessant! Helaas konden we niet de echte mijnen in, vroeger werden daar ook tochten gedaan maar sinds een vrouw ongeveer 6 jaar gelden haar been heeft gebroken en de mijn heeft aangeklaagd wordt dit niet meer gedaan.

Zondag nog naar de laatste dag van de rodeo gegaan met alle finales: erg gaaf om allemaal te zien vooral het Bull riding, wat een enorme stieren!

Gisteren weer vertrokken richting Tennant Creek, weer ong 650 km door de outback gereden met lange tijd helemaal niets. Eindelijk mijn eerste blaastest gehad om 11 uur 's ochtends (gelukkig ben ik geslaagd!) en ook de lichten van de auto aan laten staan waardoor we bij Barkley Homestead niet meer wegkwamen en een aardige jongen ons een jumpstart heeft gegegeven... Ach ja, die arme meisjes helemaal alleen op reis.. Inmiddels zijn we in het Northern Territory aangekomen waar de tijd weer een half uur teruggaat, 7,5 uur later dan in NL.

Vandaag een relax dag in Tennant Creek, morgen vertrekken we richting het noorden, richting Darwin.  Hoop dat het in Nl allemaal goed gaat en dat wij jullie niet al te jaloers maken met alle verhalen.. ;-)

Liefs!

1. Hanneke:
    Karin, Margriet,
    Grandioos al die verhalen, ik geniet ervan.
    Vanochtend toevallig even gekeken voordat ik aan het werk ging....en er was een vervolg!
    Nog fijne dagen daar in Australie en tot ziens

Hanneke
  2. Je zusje:
    Hoihoi,

Leuke verhalen weer, jammer dat ze de wild horse race hebben afgelast. En ja je maakt ons wel jaloers met al jullie verhalen ;-) Veel plezier richting het noorden, nog geen tweedehands zadels gekocht?
    Oja en stoere auto met gespierde kangaroo erop!

xxx je zusje
  3. dory & jw:
    Ha kaatje & margriet,

Wat maken jullie toch een hoop leuke en afwisselende dingen mee! erg leuk om zo mee te genieten. Al met al hebben jullie volgens mij ook al behoorlijk wat kilometers gemaakt. Ben zelf net klaar met tas inpakken. Nog een dagje voor de vlucht vertrekt. Jw is inmiddels in Melbourne, de stad al een beetje aan het verkennen;-). Ben benieuwd of wij ook zo'n kleurrijk busje krijgen! Ziet er allemaal erg relaxed uit. Geniet er nog volop van, kus Dory
  4. Chris:
    11 augustus 2009
    Mooie foto's Karin. Ik herkende je alleen niet op die stier met die grote hoed op en die schort voor.
    Veel plezier nog en groetjes uit je nieuwe woonplaats.
  5. Je zusje:
    15 augustus 2009
    He zus,

zit je al in Darwin? Veel plezier nog laatste weekje!

xxx je zusje