Duiken!

30 juli 2009 - Cairns, Australië

We zijn weer terug in Cairns gekomen na een geweldige drie dagen op zee! Het duiken was erg gaaf, Margriet en ik hebben in totaal 10 duiken gedaan in drie dagen, inclusief 1 nachtduik. Helaas zat het weer niet echt mee: veel wind en af en toe een goede plensbui. In de zon achterop het dek opdrogen en bijkomen van de duik zat er dus niet echt in. Maar ja, onder water merk je niets van de regen en ons duikschema was zo strak dat we niet veel tijd hadden om op het dek rond te hangen. Onze dag bestond uit vroeg opstaan, een duik voor het ontbijt, ontbijten, een duik erna, lunchen, nog een duik, avondeten en de laatste duik. We hebben veel mooie dingen gezien: koraal, hele grote vissen ('wally', een napoleon Wrass van ong 1,5 meter..!, een school grote bumphead parrotfish, ook ong een meter lang), reef haaien, grote zee schildpadden, een morray eel (aal) die naar zijn schuilplaats zwom, allerlei soorten slakken en wormen en heel veel gekleurde tropische visjes. Zie de foto's! Helaas hadden we de camera's gehuurd bij 2 duiken waarbij we niet de gaafste dingen hebben gezien maar om het beeld toch compleet te maken heb ik de professionele foto's van de gave dingen die we gezien hebben ook nog even toegevoegd ;-)

Vanochtend ben ik verrast tijdens het ontbijt met een heleboel verjaardagskaartjes en een heel gaaf kado: op 1 augustus een parachute sprong maken bij mission beach!! Allemaal super bedankt voor dit gave kado en natuurlijk voor alle lieve verjaardagskaartjes. Het was een ware verassing! Ik kijk er nu al naar uit, al is het wel erg spannend!, en zal jullie naderhand laten weten hoe het was.

Liefs en tot horens!

Karin

1. Anneke:
    Ha die Karin,

van harte proficiat met je verjaardag!! en natuurlijk veel succes met je parachute sprong!! vooral genieten he!

Ik geniet nog even verder van jouw mooie verhalen uit Australie. Veel plezier en we spreken elkaar snel na de vakantie!

x Anneke
  2. Marianne en Theo:
    30 juli 2009
    Karin van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    We volgen ook jouw belevenissen. Schitterend.
    Heel veel plezier en we blijven je volgen.
    Groetjes van ons
  3. Chris:
    Hoi Dorpsgenoot
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en geniet van je verjaardag en van je reis.
    Veel plezier vandaag.
    Groetjes
    Chris
  4. dory & jw:
    he kaatje,

GEFELICITEERD! En wat een fantastische duikverhalen, jullie hebben echt een boel moois gezien! Nog twee weekjes en dan gaat mijn avontuur (eindelijk) ook beginnen. Tot die tijd laat ik me gewoon meeslepen door jouw verhalen;-). Geen spannendere manier dan je 30e levensjaar te starten met een parachute-sprong. Geniet ervan, xxx dory
  5. Peter:
    Hoi Karin!

Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag! Veel plezier met je parachute sprong. Erg gaaf!

Groetjes en tot over een paar weken,

Je broer
  6. Wendy en Martijn:
    Hi Kaatje!
    Gefeliciteerd met je 30e verjaardag! Geniet ervan (alleen bij jou is je verjaardag waarschijnlijk alweer voorbij :D)!
    Wat een supermooie reis tot dusver! We hebben net zitten genieten van de foto's en filmpjes. Ik kan me voorstellen dat de tijd vliegt...
    Veel plezier met naar beneden vallen overmorgen!
    Groeten aan Margriet,
    Liefs,
    Wendy & Martijn
  7. Janneke:
    31 juli 2009
    Ha Karin,

Wat is die onderwaterwereld mooi zeg! Zou ik ook wel een keertje willen zien. En veel plezier met je parachutesprong. Zo te lezen heb je met de duiken erbij wel een goede verjaardag gehad.
    Ik moet nu nog een week en twee dagen werken. Kijk al uit naar mijn verlof.

Groetjes,
    Janneke
  8. Ingrid van der Meide:
    1 augustus 2009
    Ziet er allemaal super leuk uit Kaatje. Kan zien dat je je goed vermaakt. Heb je een leuke verjaardag gehad? Mis je Rutger niet te erg en heeft hij het leuk in Mexico? Veel plezier nog.

liefs Ingrid
  9. Priscilla Van Veldhoven:
    3 augustus 2009
    Ha Karin,

Gefeliciteerd met je verjaardag! Geniet vooral met volle teugen van je vakantie. Groetjes en liefs van Priscilla en Albert ;-) xx