30!

4 augustus 2009 - Magnetic Island, Australië

Eindelijk 30!!! Het leven begint pas bij 30 heb ik de afgelopen tijd regelmatig gehoord van onze 40 en 50 + duikvrienden met wie ik mijn verjaardag gevierd heb ;-)

Donderdagochtend werd ik door Griet verrast met een heleboel verjaardagskaarten en een geweldig kado!! inclusief een taartje met kaarsjes erop! Wat een geweldige manier om je verjaardag te beginnen. Onze duikvrienden, John en Lesley, vonden dat ik niet alleen met Griet mijn verjaardag kon vieren en hadden 's avonds met ons afgesproken. Een stel uit Colorado, Denver, met hun zoon en Jessica uit Brisbane (Aus) en een man uit Lithouwen wiens naam ik niet kan onthouden, waren er ook en dat was erg gezellig! Ik heb zelfs nog een kado gehad ;-)

Met John en Lesley hebben Margriet en ik veel lol gehad. Een geweldig stel uit Canada. Op de boot waren twee jongens uit Israel die erg opschepten over hetgeen ze allemaal onder water hadden gezien. Als onze dive master vroeg of we nog haaien hadden gezien op de vorige duik hadden zij er altijd minstens 5 gezien (en zes schildpadden, een aal etc) terwijl niemand anders ze gezien hadden.. Daar bleven we dan over grappen, wat we allemaal waren tegengekomen. Ik kreeg dan ook een kaart met een haai erop en een schildpad magneetje. En omdat Griet ook 30 is kreeg zij ook een haai-magneetje. We hebben die avond erg gelachen!

Na onze sky dive op mission beach kwamen we ze daar toevallig weer tegen en hebben weer veel lol gehad! John houdt erg van verkleden en had een aantal outfits meegenomen.. Lesley heeft toen zij 21 was een beenmerg transplantatie ondergaan. Er schijnen om de zoveel tijd ' transplantation games'  te zijn waar mensen uit de hele wereld die ooit een transplantatie hebben ondergaan allerlei sport wedstrijden tegen elkaar houden. John gaat altijd mee als coach in zijn canadese pakje.. Zie ook de foto's!

Tja en de sky dive.. Wat een ontzettend gave ervaring!! Ik heb erg genoten, het was echt te gek! Van te voren hadden Griet en ik ons wel zenuwachtig gemaakt. We moesten ook vrij lang wachten omdat het weer te slecht was om te springen. Toen we eindelijk mochten was het wel erg spannend! Eerst in een mini-vliegtuigje waarbij het luik waar je uit moet springen tijdens de take-off gewoon open gehouden wordt (aaahhhhh). Griet en ik dachten allebei dat we 1 voor 1 langzaam het vliegtuig uit zouden springen maar het tempo evenaarde de oorlogs films over vietnam waar ze vlug vlug het vliegtuig uit springen.. Uiteindelijk was ik niet heel erg bang, en het gevoel van de vrije val en het zweven aan de parachute was echt geweldig, ik zou zo weer gaan!!!!

We zijn van de hoogste hoogte gesprongen die je nog kunt springen zonder extra zuurstof, 14.000 feet. Met een vrije val van 60 sec!! De hele sprong duurde misschien bijelkaar nog geen 5 min maar wat een ervaring! Ik heb foto's en een video laten maken alleen kan ik die waar ik nu ben helaas niet op mijn blog zetten.. Hopelijk gaat me dat binnenkort lukken want die zijn wel erg gaaf!

Griet en ik zitten nu op Magnetic Island, een erg relaxed eiland dichtbij Townsville. Morgen vertrekken we de outback in richting Mt Isa en de rodeo.

Veel liefs!

Karin

1. Je zusje:
    4 augustus 2009
    Hoi Zus,

Superverhalen weer! En leuke foto's natuurlijk. Veel plezier richting Mount Isa en ik leef met je mee (psychisch dan, was het maar fysiek.)
    Groetjes aan Magriet, oja hoe bevalt je Van ik ben benieuwd hoe die eruit ziet.

xxx je zusje
  2. Ingrid van der Meide:
    5 augustus 2009
    Nou jij maakt nog eens wat mee. Leuke foto's en super om te lezen wat je allemaal mee maakt. Kom snel naar jullie huis kijken als ik terug ben.
    x Ingrid