Last but not least ;-)

19 augustus 2009 - Darwin, Australië

Last but not least...

Waarschijnlijk wordt dit het laatste verhaal over mijn reis want inmiddels zijn Griet en ik in Darwin gearriveerd, waar we ons weer onder de mensen hebben begeven, en waar onze reis langzaam ten einde komt... Na onze belevenissen 'on the road'  naar Tennant Creek zijn we verder naar het noorden, over de Stuart Highway, gereden. Onze eerstvolgende stop was Mataranka, waar warm water de oppervlakte bereikt en heerlijke Hot Springs veroorzaakt waar je lekker in kunt badderen. Helaas voelde ik me niet erg lekker, verkouden en weinig energie. Mogelijk iets opgevangen of door het veranderende weer? Richting het noorden werd het steeds warmer en benauwder, waarbij het 's avonds niet meer zo lekker afkoelde als in Mount Isa en erg plakkerig warm bleef. In Mataranka hebben we het lekker rustig aan gedaan, boekje gelezen, gewandeld en in de Hot Springs gepoedeld ;-). Na Mataranka weer verder naar het noorden gereden naar Katherine en de Katherine Gorge, een mooie canyon waar we vervolgens een dag doorheen zijn gepeddeld met een kano. Erg leuk! En gelukkig was het op het water in de canyon wat koeler dan op het land.

Na Katherine Gorge hebben we Kakadu National Park bezocht, een geweldig mooi national park met veel wetlands, waar een heleboel verschillende vogelsoorten te zien zijn en veel krokodillen, mooie natuur en verschillende landschappen en Aboriginal Rock art. Eindelijk wat grote krokodillen van dichtbij gezien, allerlei soorten vogels (voor de vogelaars onder ons, vraag me niet welke maar in ieder geval grote en kleine ;-)) en veel 'flying foxes'  (grote vleermuizen) die overdag in grote groepen in bomen hangen. We hebben een aantal korte wandelingen gemaakt en op een uitgestorven bushcamping geslapen waar het pik-donker was (waardoor je geweldig veel mooie sterren kunt zien en zelfs de melkweg!) en we net voor bedtijd geritsel hoorden en met de zaklamp een dingo (wilde hond) voorbij zagen komen... Dat werd dan maar slapen met alle deuren van ons campertje dicht, wat erg gezellig was maar wel broeierig warm. Lekker!

Gisteren vanuit Kakadu naar Darwin gereden, onderweg nog ingehaald door een paar backpackers die wel erg langzaam voorbij reden, en toen we omkeken bleken ze een bordje tegen het raam te houden met de vraag 'Got weed??'  Nee, helaas. Je maakt het allemaal mee hier!

Gisterenavond een beetje rondgelopen in Darwin en eindelijk weer eens lekker uit eten geweest (fijn om eens niet te hoeven koken en af te wassen). Griet heeft de Kangeroe uitgeprobeerd en ik de Barramundi (een populaire vis hier). Lekker! Vanavond gaan we voor krokodil en gefrituurde grasshoppers (sprinkhanen). Darwin is een bruisende stad met veel verliefde en aan elkaar zittende (backpacker)stelletjes. Vandaag en morgen zijn we hier nog, donderdagnacht vertrekken we om 1.40 uur met het vliegtuig naar Sydney, waar we de hele vrijdag hebben en zaterdagochtend vroeg vertrekken we richting Hong Kong. In Hong Kong hebben we vervolgens weer ongeveer 9 uur om ons te vermaken voor de laatste trip naar Amsterdam, waar we zondagochtend om 7.00 uur aan gaan komen. Een hele trip dus waar we nog niet echt naar uitkijken...

Maar, eerst nog maar eens Darwin onveilig maken!

Ik zal nog laten weten op mijn blog of ik veilig thuis ben gekomen (of toch besloten heb hier te blijven ;)). Bedankt in ieder geval voor alle lieve berichtjes en geniet nog even van de laatste foto's, nu ik jullie nog jaloers kan maken!

Liefs!

1. Je zusje:
    19 augustus 2009
    Hoihoi,

Heel veel sterkte met de terugreis en shops ze nog in Darwin.
    tot snel x je zusje